הכנה לכיתה א

נשאלת שאלה מתי מכינים לכיתה א וכיצד? הכנה לכיתה א נעשית בדרך כלל כאשר ילד או ילדה נושאים עימם מספר קשיים: גרפומוטורים קוגנטיבים – עיבוד מידע, זיכרון לטווח קצר/ארוך חברתיים ריגשים את כל הקשיים הללו קל מאוד לזהות ועדיף להתכונן אליהם מראש, עוד בגן החובה או לכל המאוחר בכיתה א. הכנה טובה תכלול מספר משתתפים קטן, אני בדרך… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

תחילת שנה – דגשים

היי, אז סוף, סוף עוד מעט נתחיל את שנת הלימודים. מה כדאי לשים לב? איך לפתוח את השנה והכל עם חיוך…עד כמה שאפשר. אם לילד /ה יש בעיה חשוב שניידע את מי שעובד עימו צמוד : גננת, מחנכת, יועצת ועוד על נקודות חוזק , קשיים (שיתגלו) וליצור שיתוף פעולה. הילד/ה חייבים לפגוש את המחנך /ת לפני תחילת הלימודים… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

אז איך מוצאים משלב/ת טובים?

שלום, בפנינו כמה דגשים על מנת לשים לב מי אנו בוחרים על מנת שיהיה עם ילדינו. המטרה העומדת מאחורי השילוב העומדת לנגד עיני היא עצמאותו של הילד ונקודות החוזק שלו. צריך להבין שכמנחת שילוב אני בוחרת את המשלב/ת מינו, אופיו וזהותו בהתאם למשפחה ולילד/ה ולא רק לפי תקציב. חשוב שהמשלב/ת יבינו את תפקידם ולא ימהרו להיות "חברים" של… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

אבחון ושלביו

הרבה פעמים פונים אליי מתבגרים ובוגרים בשאלה או פנייה : אבחנו אותי כאולי על הספקטרום או חרדה . אז מה עושים ואיך יודעים באמת האם יש אבחנה נכונה? קודם מאוד חשוב מאוד ללכת למישהו מוסמך, עדיף שיהיה ציבורי עם הרבה ניסיון ולא חאפר שחושב לעשות עליכם קופה במצב רגיש. אז מי מוסמך? פסיכולוג או פסיכיאטר של מבוגרים העובדים… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

מקומות הכי טובים לשילוב

שלום, אז מה זה שילוב איכותי? אנחנו ההורים מבינים ויודעים: לרוב יש קייס מניג'ר, או בעברית האחת שמנהלת את ישיבות הצוות, הדרכת הורים ומשלבים (כמוני) , שרצוי שתהייה עם ניסיון רב , רצוי תכונות אופי מסוימות כדי להגיע לתוצאות טובות והשכלה מתאימה. לי באופן אישי חשוב גם לעבוד עם הילד ולהכיר את המשפחה מקרוב. ויש את בעלי המקצוע… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

קשיים חברתיים אצל מתבגרים וילדים

שלום, היום נעסוק ממה נובעים קשיים חברתיים וכיצד ניתן לפתור אותם, אך ראשית חשוב שנבדיל בין קושי חברתי לבין אישיות של אדם סגור. יש מבוגרים שאישיותם מקשה על יצירת קשרים חברתיים עמוקים והם מתמקדים בכך שיש להם המון ידידים, נושאי שיחה ועוד , אך לביתם הם אינם מזמינים,  לרוב הם מוזמנים ויש להם הרבה ידידים. (יש כמובן עוד… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

רכיבה טיפולית וטיפול באמצעות בעלי חיים

קיימים כמה סוגים של טיפולים אלטרנטיבים, כיום עקב ריבוי טיפולים ושוק פרוץ צריך להיזהר מכמה מכשולים: האם התחום מוכח? למי הוא עוזר? מה משך הטיפול? באילו אמצעים נעשה הטיפול? האם יש המלצות? ממי? האם האדם היושב מולכם נראה לכם אמין? כמה ניסיון יש לו בפועל ? האם הוא מדריך בפועל או רק מנהל את המקום ? מה ההכשרה… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

שיטות שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים

בוידאו הקצר שלמטה מפורטות שלושת השיטות לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים אשר על פי ניסיוני נמצאו יעילות במיוחד

קרן הלוי קרוסקין

סוגי שילוב

קיימות שתי שאלות עיקריות: מהן המסגרות האפשרויות? מהו שילוב נכון עבור הילד/ה? נתחיל מהמסגרות על יתרונותיהן וחיסרונותיהן גן תקשורת – יש בו 8 ילדים על הספקטרום, גננת חינוך מיוחד ו -3 סייעות, מרפאה בעיסוק, קלינאית ולעיתים פיזיותרפיסטית. מופעלת בגן תל"א (תכנית לימודים אישית) שמתחילה מסוף נובמבר ונלמדת לאורך השנה. הקשר עם ההורים מתבצע באמצעות מחברת קשר. היתרון בגן… Read More »

קרן הלוי קרוסקין

מעבדות לחירות ועצמאות

בס"ד נשאלת השאלה מהי חירות או יציאה לעצמאות? חירות ,מבחינתי, זה שהילד/ה לומד/ת עצמאי/ת מבלי לשלם הון תועפות על שיעורים פרטיים שהם כמו אקמול לכאב, עוזר לבינתיים, אבל לא באמת לטווח רחוק. חירות ,מבחינתי, זה לתת למשפחה ולילד/ה את הכלים הדרושים לפי יכולות, חוזקות, חולשות ואופי , על מנת להתמודד במספר מישורים: ריגשית, חברתית, קוגנטיבית ומוטורית. חירות ,… Read More »

קרן הלוי קרוסקין