תפקוד בינוני ונמוך – הפתרונות(לא אצלי)

By | נובמבר 28, 2017

שלום,

הרבה הורים נוטים לחשוב שבמידה והילד/ה בתפקוד נמוך או בינוני ישתלבו במערכת הציבורית הרגילה, הילדים יצמצמו את הפערים. השאלה היא – מה המחיר שאחרים משלמים ומה המחיר שהילדים עם תפקוד בינוני – נמוך משיגים?

כמי שבתוך המערכת , סיסמאות לחוד ומציאות לחוד.

עם כל הרצון לשלב, המחיר שהילדים האחרים משלמים הוא גבוה מאוד והם נפגעים מבחינה לימודית, אך מבחינה חברתית נתרמים.

עם הזמן, הרי ברור לכל שילד בתפקוד נמוך מכיתה ג ומעלה שאין לו עניין בילדים אחרים – ילדים אחרים לא מתעניינים בו, במקרה הרע הוא גם מועד ללעג בעיני אחרים בשל ייחודיותו.

ברור שיש כיתות לחינוך מיוחד לשם כך, אך הרבה פעמים הכיתות בתפקודים בינוניים במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב נמוכים המשולבים בבית ספר רגיל למניעת הסטיגמה.

ברור לכל שכיתה מיוחדת מקבלת תקציב שונה, גבוהה יותר ומתוגברת בשיעורי תרפיה המסייעים רבות לאותם ילדים וגם נותנים כלים בהשתלבות החברה, כמו: למידת קרוא וכתוב, הבנת הנקרא ועוד.

כבר היום נמצאו עבור התפקודים הבינוניים והנמוכים פתרונות בארצות הברית שהביאו למצב של דיבור ותקשורת עם הסובבים ברמה גבוהה עם תוצאות ארוכות טווח.

לשיקול כל הורה

לשאלות והתייעצות ניתן להשאיר הודעה או להתקשר 0502077010 ואחזור אליכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *