תחילת שנה – דגשים

By | אוגוסט 23, 2017

היי,

אז סוף, סוף עוד מעט נתחיל את שנת הלימודים.

מה כדאי לשים לב? איך לפתוח את השנה והכל עם חיוך…עד כמה שאפשר.

אם לילד /ה יש בעיה חשוב שניידע את מי שעובד עימו צמוד : גננת, מחנכת, יועצת ועוד על נקודות חוזק , קשיים (שיתגלו) וליצור שיתוף פעולה.

הילד/ה חייבים לפגוש את המחנך /ת לפני תחילת הלימודים בפרטיות ואחר כך בקבוצה קטנה, בפרט אם אינם מכירים את הילד/ה וההורה.

כל מחנך/ת מגיב/ה שונה יש שישמחו וידעו את העבודה ויש כאלה שפחות, זה הזמן שלכם להתרשם מדמות המחנך/ת הניצב/ת ממולכם ולשאול שאלות שלא יהיו באסיפת הורים, להתרשם מהגנן/ת ומיכולת הכלה שלו/ה.

חשוב לזכור כל ילד /ה מגיב/ה שונה: התגובה יכולה להיות התרגשות, חרדה, עצב, שמחה וכמובן גם רגשות מעורבים במיוחד אם מדובר במעבר ממסגרת אחרת.

עלינו כהורים לשדר ביטחון בילד/ה ובמסגרת.

אם לילד/ה יש חרדה או המסגרת חדשה עבורו/ה חשוב שיבקר בה מספר פעמים לפני תחילת הלימודים: לבוא למקום, להתרשם, להסתכל על הכיתה, הגן , המבנה, גן השעשועים ליד אם יש, וכל מה שבאזור על מנת להכיר חברים חדשים.

חשוב שתדעו גם בספטמבר יש וועדות חריגים בהן ניתן לקבל שעות שילוב , שעות בהן מצמידים לילד/ה חונך/ת על מנת לסייע לו בתחומים: חברתי, ריגשי, לימודי ועוד.

חשוב שכבר בספטמבר יהיה צוות מגובש וגם אם לא, זה בסדר, אבל תכנית עבודה והתקדמות: יעדים, אבחונים וטיפולים כבר חייבים להיות בשלב הזה.

אני ממליצה בחום לעשות הסכם כתוב (עדיף) עם חונך/ת או משלב/ת , שיצור עם הילד/ה קשר על מנת לראות האם יש כימיה ושיתוף פעולה משני הצדדים. לצערי הרב, קרה שגייסתי מישהי לתפקיד "משלבת" שחשבה שעם שנה ניסיון יש לה את כל הידע הדרוש ושיתפה פעולה רק עם המערכת, כלומר עם הערייה ומת"י (מרכז תמיכה יישובי) ולא עם ההורים, למזלי עליתי על זה לפני תחילת הלימודים וכמובן שלא המשכנו.

זה הזמן לבדוק ולראות האם הילד באמת מוכן לכיתה א, למעברים ולא באמצע שנה לאחר בדיקה מקיפה של כל אנשי המקצוע.

קרן הלוי קרוסקין – מפתחת תכניות ושיטות הוראה

0502077010   www.lev17.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *