רכיבה טיפולית וטיפול באמצעות בעלי חיים

קיימים כמה סוגים של טיפולים אלטרנטיבים, כיום עקב ריבוי טיפולים ושוק פרוץ צריך להיזהר מכמה מכשולים:

  1. האם התחום מוכח?
  2. למי הוא עוזר?
  3. מה משך הטיפול?
  4. באילו אמצעים נעשה הטיפול?
  5. האם יש המלצות? ממי?
  6. האם האדם היושב מולכם נראה לכם אמין?
  7. כמה ניסיון יש לו בפועל ?
  8. האם הוא מדריך בפועל או רק מנהל את המקום ?
  9. מה ההכשרה של המטפל בפועל?

כדי להעצים את השם של הטיפול הרבה מטפלים בחרו להוסיף לטיפולים שמות מאדירים ומעצימים כמו: "רכיבה טיפולית"/ "טיפול באמצעות בעלי חיים"

רכיבה טיפולית – התחום איננו מוכח, הוא נפרץ באמצעות ספר שכתב אב לילד אוטיסט, רופרט אייזקסון,  בספרו "ילד הסוסים" שנכתב על בנו, שסבל מהתפרצויות זעם ולא תקשר עם הסביבה. המשפחה נסעה למונגוליה ונעזרה גם בריפוי שאמני ורכיבה על סוסים, מאז האב מנהל חווה לסוסים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים בארצות הברית.

מניסיון כאם לילד עם צרכים מיוחדים, התחום פרוץ בארץ ונלמד במכללות שונות.

רב המטפלים לומדים רכיבה, טיפול בסוס, סביבתו הניסיון עם ילדינו מגיע מהשטח.

הטיפול נעשה באמצעות שני מלווים, אחד לסוס והשני לילד/ה.

טיפול באמצעות בעלי חיים – המטפל לוקח את הילד לחדר ומטפל באמצעות משחק בובות של בעלי חיים או באמצעות פינת ליטוף בליווי האם/האב בבעלי חיים לא על בסיס קבוע.

שתי השיטות מבוססות על תהליכים רגשיים אותם חווה הילד וטובות כטיפולים ממושכים וארוכי טווח (מעל חצי שנה), הרכיבה דורשת גם מאמץ פיזי לא מבוטל.

הטיפול מתאים בעיקר לילדים עם בעיות רגשיות ולילדים עם קושי בויסות חושי.

צריך לזכור שתקשורת עם בעל חיים היא חיובית, כיוון שבעל החיים מתאים עצמו אלינו ולכן אני ממליצה להכניס בעל חיים שישרת את המטרות של ילדינו.

בהצלחה,

קרן הלוי קרוסקין

מפתחת תכניות ושיטות הוראה

kerenhalev@gmail.com

0502077010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *