קשיים חברתיים אצל מתבגרים וילדים

By | יולי 31, 2017

שלום,

היום נעסוק ממה נובעים קשיים חברתיים וכיצד ניתן לפתור אותם, אך ראשית חשוב שנבדיל בין קושי חברתי לבין אישיות של אדם סגור.

יש מבוגרים שאישיותם מקשה על יצירת קשרים חברתיים עמוקים והם מתמקדים בכך שיש להם המון ידידים, נושאי שיחה ועוד , אך לביתם הם אינם מזמינים,  לרוב הם מוזמנים ויש להם הרבה ידידים. (יש כמובן עוד סימנים)

מי שבוחר מתוך בחירה מודעת ולא מתוך קושי, הרי שמדובר באישיות וגם כאן מי שמעוניין יכול לבדוק זאת לעומק.

למתבגרים וילדים שיש קשיים חברתיים נראה אותם הרבה פעמים רוצים בקשר עם אנשים, אך הקושי שלהם יכול לנבוע מפירוש לא נכון של הסובבים אותם או כמו שנהוג להגיד זאת בשפה המקצועית אפר"ת , כלומר : קרה אירוע, האדם לא פירש את האירוע נכון, מכאן הוא מרגיש רגש שלילי ומגיב בצורה שאינה תואמת את הסיטואציה. לדוגמא: הייתה הרמת כוסית שיבחו את יוסי (אירוע), עידו לא הבין מדוע לא שיבחו גם אותו למרות שהם ממחלקה נפרדת (פירוש), עידו נפגע (רגש) ויצא מהרמת הכוסית כעוס ועצוב.(תגובה)

למחרת עידו פגש את יוסי והטיח בו דברים קשים על כך שהוא עושה את העבודה , אבל יוסי זוכה בתהילה ובהכרה החברתית.(תגובה)

עידו הציב בפני עצמו שתי אופציות : האחת, לעזוב את החברה בה הוא עובד. השנייה, לא להשתתף באירועי חברה בה הוא עובד.

אבל אם עידו היה מודע לבעייתו היה נגש לשיחה ומברר למה לא זכה להכרה אותה הוא כל כך רצה.

אז מה עושים?

האנשים הסובבים את האדם הסובל מהקושי יכולים לאותת לו שהוא זקוק לעזרה.

כשאני עובדת עם האדם שסובל מהקושי אני מבהירה באמצעות שיחה, הדגמה, החלפת תפקידים ועוד על מנת להביא אותו קודם כל למודעות.

חשוב שאנו הסובבים נבין : אם האדם אינו במודעות, הוא לא יוכל להביא עצמו לידי טיפול, בפרט שמדובר במבוגר.

התהליך מצריך אורך רוח והבנה.

דרך צלחה,

קרן הלוי קרוסקין – מפתחת תכניות ושיטות הוראה

0502077010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *