פיתוח תכניות לימודים ושיטות הוראה

By | אפריל 21, 2017

בס"ד

מה זה פיתוח תכניות לימודים ושיטות הוראה ? כיצד התחום ואני נוכל לסייע לכם ההורים להתמודד עם קשיים יומיומים העולים מהשטח עם ילדכם?

שמי קרן הלוי קרוסקין, בת 40, למדתי פיתוח תכניות לימודים ושיטות הוראה באוניברסיטה ועוסקת בתחום 19 שנים עם ילדים בעלי קשיים שונים, כגון: לאחר תאונות דרכים, ליקויי למידה ועיכובים התפתחותיים.

פיתוח תכניות לימודים ושיטות הוראה עוסק בהתאמה מקסימלית ללומד ומשפחתו מבלי לשנות את מהות החומר הנילמד, כאשר אני מאתרת את מקור הבעיה ופותרת אותה תוך זמן קצר.  בנוסף, ברשותי תעודה נוספת של רישיון הוראה לגיל הרך.

בנוסף לשני תארים בחינוך, אני עוסקת במחקרים בארץ ובעולם העוסקים בפיתוח חשיבה ופריצות דרך מתקדמות לילדים עם קשיים מסוגים שונים.

פיתוח תכניות לימודים ושיטות הוראה עוסק במשולש

משולש הצרכים של הילד

צרכי הלומד עוסקים במספר תחומים שיש להם קשר לתחומים רבים:

הראשון הינו ויסות חושי המשפיע גם על החלק הקוגנטיבי (עליו ארחיב בפעם אחרת), כגון: האם מפריע לי רעש, האם מפריע לי אור, האם יותר קל לי ללמוד ביום או בערב?, האם יותר קל לי ללמוד עם עמיתים או לבד? האם אני רגוע? האם אני יכול להרגיע את עצמי? איך אני מתנהל בכיתה? כיצד אני מארגן את הילקוט ? בגיל הרך ניתן להבחין בהרגלי עבודה שונים, כגון: התארגנות על דף, התמצאות במרחב ועוד, הימנעות או העדפת יתר לחומרים מסוגים שונים, העדפת ניקיון או ליכלוך.

בפן החברתי, כיצד אני יוצר קשרים חברתיים? האם אני יודע להעביר את המסר בצורה ברורה ורהוטה? האם אני מבין חוקי משחק?  איך אני מתנהל בתוך משחק חברתי ? מה אני עושה כאשר אני מתוסכל? כיצד אני פותר בעיות?

בתחום המוטורי– האם אני מעדיף לכתוב באמצעות מחשב או עיפרון? האם אני מעדיף לאחוז צבע עבה או עיפרון? בגילאים צעירים יותר איך אני מחזיק דבק, מכחול ומדבקות, גודל מדבקות ועוד.

בתחום הקוגנטיבי הקשור לדרכי לימוד שונות האם המיספרה הימנית או השמאלית דומיננטית?

בפעם הבאה נעסוק בצרכי הסביבה ודרכי לימוד שונות, תוך ציון פריצות דרך מהארץ ומהעולם.

בינתיים, למי שיש שאלות בנושא יכול לפנות אלי בטלפון : 050-2077010

או במייל: halev17@walla.com

המשך יום מקסים,

קרן הלוי קרוסקין

מפתחת תכניות לימודים ושיטות הוראה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *