התנגדויות – איך מטפלים?

By | נובמבר 6, 2017

שלום,

היום נעסוק בהתנגדויות בבני נוער ובילדים.

חלק מהטיפול צריך להיות בירור :מה מקור ההתנגדות? סביב מה ההתנגדות נבנית?

יש כאלה שההתנגדות נבנית סביב פעילות מסוג אחד ויש כאלה שזה לא משנה , אלא קיימת התנגדות בכל מקרה סביב כמעט כל דבר ריגשי שקורה.

ולכן, מאוד חשוב שבעל מקצוע יעשה תצפית ויראה סביב מה נבנית ההתנגדות.

לאחר שיש לנו את מקור הבעיה נבנית תכנית טיפולית שבסיסה היא חוסר מתן תגובה להתנגדות.

לדוגמא: ילד מסרב ללכת לחטיבה וכמובן שאמא עובדת וממהרת.

במקרה כזה יש שתי אפשרויות :

  1. אמא תגיב- הילד/ה השיגו תגובה מהאמא – מבחינתם זה חיזוק חיובי וזה לא משנה אם המילים המלוות הן שליליות – התוצאה: הילד/ה לא הלך/ה לבית הספר
  2. אמא לא תגיב, תלך לעבודה כרגיל והתוצאה עדין היא שילד/ה לא ילך / תלך לחטיבה או לבית הספר.
  3. ההבדל בין התגובה הראשונה לשנייה היא שבתגובה השנייה עם הזמן ההתנגדות תפחת והילד/ה יחזרו שוב לבית הספר, מפני שלא התקבלה תגובה מהאם שמחזקת את ההתנגדות.

המלצה נוספת היא לתת למישהו/ מישהי אחר/ת ללוות את הילד/ה לבית הספר או החטיבה על מנת להפחית תגובה רגשית של האם לעיני הילד/ה.

אין ההמלצות האלה מהוות טיפול כוללני, הטיפול הכוללני יכלול כמובן אבחון טיפול ועזרים נוספים על מנת להפחית את ההתנגדות ואת הקיבעון החשיבתי.

אשמח לסייע בכל שאלה,

קרן הלוי קרוסקין- מפתחת תכניות ושיטות הוראה

05020777010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *