הוראה מתקנת – למי וכיצד היא מתבצעת?

By | נובמבר 15, 2017

שלום,

כמי שהתחילה את דרכה כמחנכת והתוודעה מקרוב , גם היום, לשיטות הוראה מתקנת אני רוצה להכיר לכם מקרוב כיצד בפועל מתבצעת ההוראה המתקנת בבית הספר.

הוראה מתקנת, כמוה שיעור פרטני עם מורה בבית הספר נעשה בקבוצת של 4-5 ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם ברמה בינונית ולעיתים אף נמוכה בליווי סייע/ת, כלומר: הוא לא אחד על אחד.

יתרון שיש לפיתוח שיטת לימוד, בלימוד אחד על אחד בשיטה אשר מותאמת ללומד ומשפחתו ונעשית בביתו ולא רק בבית הספר.

כמו כן, אופן הלימוד בבית הספר נעשה באמצעות תרגול רב. אני לא כותבת שתרגול איננו חשוב, להפך הוא מאוד חשוב , אך תלוי כיצד הוא מתבצע.

אני אתן דוגמא: ילד הלומד באמצעות תנועה מרובה, אם המורה תלמד אותו ותתרגל איתו באמצעות כתיבה על הלוח או הבנת הנשמע (תסביר לו הוראות) – הילד ימשיך לא להבין וזה לא משנה כמה פעמים המורה תסביר או תתרגל.

לעומת זאת אם המורה תדגים ותיתן לילד להתנסות לקפיצות בלוח הכפל. הילד יבין את לוח הכפל ואף יזכור אותו

כך קורה פעמים רבות שמורה להוראה מתקנת מסבירה ל 4 עד 5 תלמידים במקביל עם משימות דומות ושונות. אין באמת ביכולתה לקדם את כל הילדים בקבוצה, אלא לתת הסבר 5 דקות במקרה הטוב ולעבור למשימה הבאה עם תלמיד אחר.

כך עוברות 25 דקות עבודה ותרגול כתיב במשך עוד 15 דקות.

הבעיה הגדולה עם בתי הספר כיום היא שהתנועה והתזוזה של הילדים מוגבלת, כמוה גם בהוראה מתקנת. העיקרון הוא ישיבה סביב שולחן.

העבודה בפיתוח שיטות אצלי אינה רק קשורה ללימודים, אלא לכל תחומי החיים, כגון: התארגנות, התמצאות במרחב, עבודה עם תדרים , תנועות המשפרות את הקשב והריכוז ועוד.

לשאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות ל 0502077010 או להשאיר הודעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *