אז איך מוצאים משלב/ת טובים?

By | אוגוסט 15, 2017

שלום,

בפנינו כמה דגשים על מנת לשים לב מי אנו בוחרים על מנת שיהיה עם ילדינו.

המטרה העומדת מאחורי השילוב העומדת לנגד עיני היא עצמאותו של הילד ונקודות החוזק שלו.

צריך להבין שכמנחת שילוב אני בוחרת את המשלב/ת מינו, אופיו וזהותו בהתאם למשפחה ולילד/ה ולא רק לפי תקציב.

חשוב שהמשלב/ת יבינו את תפקידם ולא ימהרו להיות "חברים" של הילד/ה (תלוי גיל), אלא דמות חינוכית שאליה הוא או היא יוכלו לגשת ולבקש עזרה כשיצטרכו.

חשוב שהמשלב/ת יבחין/ תבחין בצורך האם הוא אמיתי או לא ולא תיתן את הפתרון, אלא יותר תנחה ותציע כמה אופציות לאותו מצב.

בין היתר יש להחתים את המשלבות על חיסיון כלפי הילד ומשפחתו, על מידע על מנת שהמידע ישאר "במשפחה" ותהייה למשלבת מחויבות אך ורק כלפי הילד ולא כלפי הכיתה/ הגן כולו.

חשוב להקפיד שלמשלבת יהיו יחסי אנוש טובים, תזכרו היא שם במקומכם ומייצגת במידה רבה אתכם.

לא פעם ולא פעמיים תפקיד המשלבת מורכב, מכיוון שהרבה אנשי הוראה מנסים להטות את המשלבת כלפי כל הכיתה ומקבלות על כך גיבוי מלא ממת"י (מרכז תמיכה יישובי, הבא לפעמים כל שבוע עד שלושה שבועות להנחות את המשלבת).

פרסמו בכל ערוץ תקשורת אותו אתם מכירים: חברים, עמותות , אוניברסיטאות , מכללות.

לא קל להשיג משלב/ת טוב/ה, זה לא תלוי בהשכלה שלה , אלא ברצון ללמוד , להשתמש במטרות לשם קידום הילד, הקשר שלה אתכם, הקשר מול הגננת , מידת האסרטיביות שלה כלפי המערכת, שכן היא צריכה להיות חלון (צוהר) להכרת הילד בפני הרבה גורמים וחשוב שתשקף לכם, ההורים ולמנחת השילוב מה היא רואה , איזה התנהגות וקשיים של הילד על מנת להביא אותן כמטרות לקידומו.

שיהיה בהצלחה ושילוב מוצלח,

קרן הלוי קרוסקין, מפתחת תכניות ושיטות הוראה

0502077010

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *